Συμβουλές για να εκμεταλλευτείς το πρωινό που τρως με τον καλύτερο τρόπο!


Λάθος ενημέρωση ή ξεπερασμένες, εγκαταλειμμένες ιδέες για το τι κάνει ένα πρωινό να είναι «υγιεινό» μπορεί να μας κατευθύνουν σε κακές επιλογές. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές, που βασίζονται στις τελευταίες έρευνες, και αποκόμισε τα οφέλη ενός πραγματικά υγιεινού πρωινού.

Κανόνας 1ος: Εκμεταλλεύσου τον κρόκο του αυγού

Αν πιστεύεις ότι το να τρως ομελέτες με μόνο τα ασπράδια των αυγών είναι ένα σημάδι διατροφικής αρετής, σίγουρα κάνεις λάθος. Καινούργιες επιστημονικές ανακαλύψεις δείχνουν ότι η ανάλωση ολόκληρων αυγών στην πραγματικότητα μειώνει τους παράγοντες που συντελούν στις καρδιοπάθειες.

Σε μία μελέτη του 2012 ζήτησαν από εθελοντές να καταναλώνουν είτε τρία ολόκληρα αυγά την ημέρα ή το ισοδύναμο ποσό αυγών χωρίς κρόκο για 3 μήνες, ενώ όλοι ακολουθούσαν μια δίαιτα μέτρια σε υδατάνθρακες. Και οι δύο ομάδες παρουσίασαν πτώση των τριγλυκεριδίων τους καθώς και του LDL (κακής χοληστερίνης), δύο παράγοντες που ανεβάζουν τον κίνδυνο για καρδιοπάθειες.

Η διαφορά ήταν ότι τα άτομα που έτρωγαν τα ολόκληρα αυγά είχαν μια μεγαλύτερη αύξηση του HDL τους (της καλής χοληστερίνης). Ο κρόκος του αυγού φαίνεται να αυξάνει την ποσότητα της χοληστερίνης που παραδίδεται στο ήπαρ για την απομάκρυνσή της από το σώμα. Εκτός αυτού, οι κρόκοι είναι πλούσιοι σε βιταμίνη D, βιταμίνη Β12, σελήνιο και χολίνη. Και η επιπλέον πρωτεΐνη θα συγκρατήσει την πείνα σου για περισσότερο χρόνο.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνδρες που έτρωγαν πρωινό με βάση τα αυγά σε ένα απεριόριστο μεσημεριανό μπουφέ κατανάλωσαν πολύ λιγότερες θερμίδες σε σύγκριση με τους άνδρες που έτρωγαν πρωινό με βάση τα ψωμιά ή άλλα είδη τροφίμων με ισοδύναμες θερμίδες.

Κανόνας 2ος: Βάλε δύναμη στο πρωινό σου με σούπερ σπόρους

Οι σπόροι chia και ο λιναρόσπορος είναι τρόφιμα που παρέχουν μια πολύ ισχυρή σειρά από οφέλη και το πρωινό είναι η ιδανική στιγμή για να τα βάλεις στη διατροφή σου. Δεδομένου ότι έχουν ήπια γεύση και είναι ελαφρώς τραγανοί, μπορείς να βάλεις διακριτικά τους σπόρους αυτούς σε μια μεγάλη γκάμα από πρωινά γεύματα. Μια κουταλιά ή δύο την ημέρα από λιναρόσπορο ή σπόρους Chia είναι ένας εύκολος τρόπος για να ενισχύσεις την κατανάλωση θρεπτικών ουσιών για την καρδιά σου. Ο λιναρόσπορος περιέχει επίσης λιγνάνες, μια κατηγορία αντιοξειδωτικών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Κανόνας 3ος: Ακολούθησε τη μεσογειακή διατροφή

Σε μια πρόσφατη πενταετή μελέτη διαπιστώθηκε ότι η μεσογειακή διατροφή που συμπεριλαμβάνει έξτρα-παρθένο ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς μείωσε τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικά επεισόδια κατά 30%, σε σύγκριση με μια άλλη ελεγχόμενη ομάδα που ακολούθησε μια χαμηλή σε λιπαρά παραδοσιακή δίαιτα. Το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί σου παρέχουν μια μεγάλη ποσότητα από πολυφαινόλες και βιταμίνες που καταπολεμούν τις φλεγμονές.

Κανόνας 4ος: Μεγάλωσε την γκάμα των δημητριακών σου

Δεν είναι όλα τα δημητριακά ίσα. Πάρε παράδειγμα τους Σκανδιναβούς και κάνε τρόφιμα πλούσια σε σίκαλη μέρος της πρωινής επιλογής σου. Οι νιφάδες σίκαλης ολικής άλεσης, οι οποίες μπορούν να μαγειρευτούν και σαν ζεστό πρωινό, έχουν τις διπλάσιες φυτικές ίνες.


Πηγή: topgreekgyms.gr