Honda – Yamaha: Πιθανή συνεργασία τους για την κατασκευή σκούτερ


Επί σειρά ετών Honda και Yamaha ήταν αντίπαλες και μάχονταν για την επικράτησή τους στις πίστες. Ωστόσο, σύμφωνα με κοινό ανακοινωθέν των δύο εταιρειών είναι πιθανό να συνεργαστούν για την κατασκευή μικρών σκούτερ των 50 κυβικών και ίσως ηλεκτρικών μοντέλων που θα κυκλοφορήσουν μόνο στην Ιαπωνία.

Αν και η είδηση ακούγεται λίγο περίεργη και μοιάζει σαν συνεργασία του Ολυμπιακού με τον Παναθηναϊκό, οι δύο εταιρείες διευκρίνισαν πως θα συνεργαστούν για την παραγωγή σκούτερ, ώστε να μειώσουν τις δαπάνες τους και να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες που θα ανταποκρίνονται στους νέους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων.

Τίποτε δεν είναι σίγουρο ακόμη, όμως το δελτίο Τύπου λέει ξεκάθαρα ότι «έχουν ξεκινήσει συζητήσεις προς την κατεύθυνση μιας πιθανής επιχειρηματικής συμμαχίας».

Η συνεργασία θα πραγματοποιηθεί μέσω ενός πλάνου πολλών σταδίων, το οποίο θα ξεκινήσει με τη Honda να προμηθεύει στη Yamaha τα 50άρια σκούτερ Tact και Giorno πριν το 2018. Η Yamaha θα τα μετονομάσει σε Jog και Vino αντίστοιχα. Στη συνέχεια, οι δύο εταιρείες θα εξετάσουν μια ενδεχόμενη συνεργασία τους στην εξέλιξη ενός μοντέλου που θα αντικαταστήσει τα Honda Benly και Yamaha Gear. 


Τελικά, οι δύο εταιρείες θα αρχίσουν να εξελίσσουν από κοινού ένα ηλεκτρικό σκούτερ, εστιάζοντας στη βελτιστοποίηση της αυτονομίας, του χρόνου φόρτισης, των επιδόσεων και του κόστους. Θα εξετάσουν επίσης το ενδεχόμενο να εμπλακούν στο πρότζεκτ και άλλοι κατασκευαστές μοτοσικλετών.

Η αντιπαλότητα των δύο εταιρειών ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980, όταν κυκλοφόρησαν παράλληλα νέα μοντέλα μοτοσικλετών στην αγορά. Ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός στη διανομή και στις απώλειες μεριδίων στην αγορά. «Δεν υπάρχουν σήμερα απωθημένα από αυτήν την περίοδο», σχολίασε ο κ. Γιατανάμπε.

Σήμερα η Honda εμφανίζει τις υψηλότερες πωλήσεις σκούτερ στην Ιαπωνία και ακολουθεί η Yamaha. Ωστόσο έχει καταγραφεί πτώση των πωλήσεων στις μοτοσικλέτες και στα σκούτερ, λόγω της γήρανσης του πληθυσμού και της έλλειψης ενδιαφέροντος από τους νεότερους να αποκτήσουν ένα τέτοιο μεταφορικό μέσο.

Στην ιαπωνική αγορά οι πωλήσεις μοτοσικλετών μειώθηκαν 10,6% το οικονομικό έτος που έληξε το Μάρτιο του 2015. Αναλυτές της αγοράς θεωρούν πως αυτή η συνεργασία, εάν στεφθεί με επιτυχία, μπορεί να οδηγήσει στην Ασία, που είναι η μεγαλύτερη αγορά και για τις δύο εταιρείες όσον αφορά τα σκούτερ.


Πηγή: drive.gr, kathimerini.gr