Τα "καμμένα" χαρτιά Δρίτσα-Κεδίκογλου για την Αίγινα

'Εσπευσαν, να βγάλουν στη δημοσιότητα έγγραφα των οποίων την αξία και τη σημασία μάλλον δεν έχουν εκτιμήσει, επαρκώς, καίτοι Υπουργός Ναυτιλίας της Κυβέρνησης ο ένας και Υπεύθυνος-τομεάρχης Ναυτιλίας της αντιπολίτευσης ο έτερος.

Ο λόγος για τον Θεόδωρο Δρίτσα και τον Σίμο Κεδίκογλου οι οποίοι μετά την αντιπαράθεση που είχαν ,χθες, στη Βουλή συζητώντας για το τραγικό δυστύχημα της Αίγινας με το ταχύπλοο στις 16 Αυγούστου, συνέχισαν την (πολιτική) κόντρα μέχρι αργά το βράδυ μοιράζοντας με μέηλ έγγραφα - και καλά- ντοκουμέντα. 

Ξεπερνάμε το γεγονός ότι όταν οι δημοσιογράφοι φέρνουν στο φως της δημοσιότητας, τέτοια έγγραφα, ούτε λίγο, ούτε πολύ τους εγκαλούν ότι παραβίασαν το απόρρητο της δικογραφίας, της ανάκρισης τα μυστικά του κράτους και δεν συμμαζεύεται ! ( τί ειρωνεία αλήθεια).

Ας δούμε, λοιπόν,  τι είπε και τι "αποκάλυψε" ποιός.

Ο ερωτών βουλευτής , Σίμος Κεδίκογλου, επέμεινε στο ότι το Λιμεναρχείο της Αίγινας δεν έπραξε τα δέοντα όταν ενημερώθηκε ότι το ταχύπλοο συγκρούστηκε με τη λάντζα στη διαδρομή Πέρδικα-Μονή. Επέμεινε στο γεγονός ότι αν και άνδρες του Λιμενικού έφθασαν οδικώς στην Πέρδικα κι έβλεπαν τον κόσμο να πνίγεται...τελικώς το Λιμενικό δεν συμμετείχε στη διάσωση. 

Μπορεί και να μην διαφωνούμε εντελώς μαζί του, όμως, γιατί δεν ρωτούσε, καλύτερα, αν είχε καύσιμα να σπεύσει το σκάφος της Αίγινας για τη διάσωση;

Το γεγονός ότι η αναφορά του Λιμεναρχείου της Αίγινας που επικαλέστηκε ο κ.Κεδίκογλου ήταν επιεικώς...παιδική για ένα τόσο σοβαρό και αλλόκοτο δυστύχημα είχε αναδειχθεί ήδη από το bloko.gr με δημοσίευμα στις 29/8/2016 στο οποίο υπήρχε και το Σήμα του Λιμεναρχείου της Αίγινας ( δείτε το εδώ) 

Ζητούμενο, όμως, τελικά,  από αυτό το συγκεκριμένο σήμα δεν είναι η ώρα ενημέρωσης αλλά είναι η "παραδοχή", προς το τέλος του κειμένου  ότι κανείς δεν έψαξε επί ώρες τον υπαίτιο του δυστυχήματος "ο οποίος όμως ευτυχώς αυτοβούλως προσήλθε".   (ομοίως όμως και ο τίτλος του σήματος που μιλά για μια απλή...σύγκρουση σκαφών και όχι για ένα θανατηφόρο ατύχημα!) 



'Εκανε αναφορά ο κ. Κεδίκογλου, στη Βουλή,  στο  DΝΑ  του 77χρονου χειριστή που "δεν" βρέθηκε, στο τιμόνι του σκάφους. Βασίστηκε, όμως μόνο,  σε ένα Κυριακάτικο δημοσίευμα και στις δηλώσεις ενός δικηγόρου συγγενών θυμάτων της υπόθεσης και το ανήγαγε σε θέσφατο. 

 'Ομως την ώρα που ρωτούσε τον κ.Δρίτσα στη Βουλή, το ρεπορτάζ έτρεχε. 

Σε εφημερίδα ( την περασμένη Κυριακή) υπήρχε "αποκλειστικό ρεπορτάζ - βόμβα" ότι δεν βρέθηκε γενετικό υλικό του προφυλακισμένου ως υπαίτιου του δυστύχηματος Θ.Λ. Σε αυτό βασίστηκε   προφανώς, -δεν παίρνουμε βέβαια και όρκο- ο κ.Κεδίκογλου. Το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, ωστόσο, ήταν...μισό αν όχι λανθασμένο αφού ναι μεν μιλούσε περί "ορφανών" DNA αλλά όχι για το αν τελικώς ταυτοποιήθηκαν. Βασιζόταν σε έγγραφο των εγκληματολογικών εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ με ημερομηνία 31/8 !!!! Και να λοιπόν που με νεότερο έγγραφο ( 10/10) προέκυψε ότι ο 77χρονος. και το τιμόνι, και τα χειριστήρια των μηχανών είχε πιάσει αφού ταυτοποιήθηκε εκεί το γενετικό υλικό του... (το ρεπορτάζ,πάντως, της εφημερίδας περιείχε - τονίζουμε- δηλώσεις έγκριτου (;) ποινικολόγου της υπόθεσης)

Δημοσιοποίησε αργά το βράδυ χθες ένα απόσπασμα του ημερολογίου συμβάντων του Λιμεναρχείου της Αίγινας ( δείτε εδώ) στο οποίο το επικοινωνιακό του επιτελείο δεν είχε την... λεπτότητα ούτε τον αριθμό κινητού τηλεφώνου πολίτη που περιέχει να κρύψει!!!! ( στοιχειώδης προστασία προσωπικών δεδομένων, λέγεται) 

Και... το χαρτί αυτό, βγήκε, όπως, είπε ο Υπουργός για τα 18 λεπτά που είχε διαφωνία με τον κ.Κεδίκογλου σχετικά με το πότε ενημερώθηκε το Λιμεναρχείο για το δυστύχημα...

Αν δηλαδή ήταν 12.30 το μεσημέρι ή 12.48...

Δεν τον ενόχλησε τον κ.Δρίτσα ότι το έγγραφο του Λιμεναρχείου που φέρνει στη δημοσιότητα (και που ήδη είχε βγει λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα) αναφέρει ως πηγή ενημέρωσης της Λιμενικής Αρχής το Αστυνομικό Τμήμα Ναυπλίου; (φθάνουν, βέβαια, μακριά τα κακά νέα είναι αλήθεια) 
Δεν αναρωτήθηκε πώς και γιατί έγινε αυτό και γιατό το τοπικό λιμεναρχέιο δεν είχε....πάρει χαμπάρι τοι γίνεται στο 1 μίλι;

Κι επειδή με τον κύριο Ο.Χ. που αναγράφεται στο συγκεκριμένο έγγραφο ως ο πρώτος που ανέφερε το δυστύχημα στις αρχές  επικοινώνησαμε -ως εκ της δημοσιογραφικής μας ιδιότητας και...περιέργειας- μόλις λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα, τότε μας είχε διαψεύσει κατηγορηματικώς ότι πήρε το Α.Τ Ναυπλίου και ότι πρόκειται για παρεξήγηση. Στο Λιμεναρχείο της Αίγινας, μας είχε δηλώσει ότι πήρε τηλέφωνο, βρίσκοντας τον αριθμό από τον τηλεφωνικό κατάλογο και ότι είναι μέγα λάθος ότι αναφέρεται για το Ναύπλιο! 

Και τελικά, από το περίφημο απόσπασμα του βιβλίου συμβάντων που δημοσιοποίησε ο κ. Υπουργός προκύπτει τι; 'Οτι την επιχείρηση διάσωσης ανέλαβαν οι λάντζες που κάνουν το τοπικό δρομολόγιο Πέρδικα - Μονή και ότι ο ιδιώτης κύριος Μπ. ήταν ο σύνδεσμος και "τα μάτια" του Λιμεναρχείου  για τη διάσωση. 

Δώρα Βογιατζάκη