Μόνο 580 από τα 1.500 προσφυγόπουλα πήγαν στο σχολείο

Σε ζεστό κλίμα, με μεμονωμένα επεισόδια, που δεν αφορούν την πλειοψηφία, καθηγητές αλλά και γονείς υποδέχτηκαν χθες σε 16 σχολεία τα πρώτα προσφυγόπουλα λίγο
μετά τις δύο το μεσημέρι. Οι γονείς των Ελλήνων μαθητών συνεχίζουν βέβαια να είναι ανήσυχοι, καθώς κάνουν λόγο για έλλειψη οποιασδήποτε επίσημης ενημέρωσης αλλά και προχειρότητας από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας στο πρόγραμμα της εκπαίδευσης προσφύγων.
Την ίδια ώρα παραμένει άγνωστος ο ακριβής αριθμός των παιδιών που τελικά κατάφεραν να παρακολουθήσουν την πρώτη μέρα στο σχολείο. Τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για 1.500 παιδιά φαίνεται ότι πόρρω απέχουν από την πραγματική κατάσταση, μιας και ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ) που έχει αναλάβει τη μεταφορά μιλάει για 580 μαθητές, το 1/3 δηλαδή. Από τα σχολεία πάντως, κάποιες διευθύνσεις σημειώνουν ότι ήρθαν λιγότερα παιδιά, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και τα μισά απ’ όσα περίμεναν και είχαν προετοιμαστεί να αναλάβουν τη διδασκαλία τους. Πηγές του υπουργείου Παιδείας, πάντως, αποδίδουν το μειωμένο αριθμό παιδιών σε καθυστερήσεις που αφορούν τις αιτήσεις των γονέων προσφύγων για να ενταχθούν τα παιδιά τους στις τάξεις υποδοχής.
Ο «Ελεύθερος Τύπος» βρέθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου, όπου έφτασαν λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, και με μία ώρα καθυστέρηση, τα προσφυγόπουλα, τα οποία χειροκροτήθηκαν από τους γονείς και τους δασκάλους κατά την είσοδό τους στο σχολείο. Πάντως, αργά το απόγευμα, οι γονείς είχαν κανονίσει συνέλευση για να συζητήσουν το θέμα. Μόνο στο 66ο Γυμνάσιο Αθηνών προκλήθηκαν εντάσεις μεταξύ γονέων και ΜΚΟ, όμως τα πνεύματα ηρέμησαν γρήγορα και έγινε μάθημα, αφού πρώτα υπήρξαν βεβαιώσεις από την ηγεσία του υπουργείου ότι τα προσφυγόπουλα έχουν εμβολιαστεί.
«Δεν υπάρχει κανένα επίσημο έγγραφο ενημέρωσης, ενώ ακόμα δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει με το θέμα του καθαρισμού των σχολείων», αναφέρει η Στέλλα Βαλαβάνη, μητέρα μαθητή σε δημοτικό, ξεκαθαρίζοντας ότι οι βιαστικές και χωρίς σχεδιασμό κινήσεις πλήττουν ένα πολύ καλό παιδαγωγικό μέτρο, δηλαδή την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στην εκπαίδευση.



ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ –  ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
.