Προς ενιαίο φορέα εναέριων μέσων ΕΛ.ΑΣ. και Π.Σ. Νέο μπλακ τζακ με τα ελικόπτερα και τη NAMSA

Μπροστά στον κίνδυνο της αδιαμφισβήτητα πλέον επικείμενης καθήλωσης των ελικοπτέρων της πυροσβεστικής τον Ιανουάριο εξαιτίας της λήξης της μονομερούς σύμβασης για τη συντήρηση κι επισκευή τους από τη Namsa, η πολιτική ηγεσία των δύο σωμάτων ασφαλείας προσανατολίζεται στη δημιουργία ενιαίου φορέα εναερίων μέσων ούτως ώστε η αρμοδιότητα να παραμείνει στη Namsa.

Αυτό είναι το ένα κρατούμενο. Το δεύτερο είναι πως πολύ πρόσφατα παραιτήθηκε ο αρχηγός του Π.Σ. Γιάννης Καρατζιάς, με το bloko.gr να συνδέει ευθέως την απομάκρυνση με τα ελικόπτερα και όχι με τα 2 Π.Δ. Το τρίτο κρατούμενο, είναι το καυστικό και ταυτόχρονα υπαινικτικό για υψηλής βάσης διαφθορά σχόλιο στο bloko.gr του αρχιπύραρχου Γιάννη Ζάχου, με σαφέστατα υπονοούμενα για προμήθειες και άνομες σχέσεις. 

Συνεπώς, η υπόθεση δεν είναι απλή. Και ποτέ δεν ήταν σε ότι αφορά τις διεργασίες εμφανείς, απροκάλυπτες ή παρασκηνιακές γύρω από τα ελικόπτερα της πυροσβεστικής. Ένα μπλακ τζακ διαρκείας, με σκιές, μίνι παραδικαστικά κυκλώματα και απροσμέτρητη σειρά αξιωματικών ως ύποπτων διάπραξης του αδικήματος της απιστίας.

Τι συμβαίνει όμως και πάλι με τη Namsa, που θυμίζουμε ότι στη εναργώς διαυγή σύμβαση υπήρχε όρος να μην δημοσιοποιούνται τα παραστατικά ή τα αποδεικτικά των εργασιών με την ένδειξη άκρως απόρρητο!!! 

Στην πρώτη σύμβαση διάρκειας 3+2 ετών που λήγει στις 31- 12- 2016 και για την οποία το δημόσιο καταβάλει ετησίως 1.925.000 ευρώ, υπήρχε κατά το νατοϊκό παράρτημα που αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από Κορίνθιο  πρώην στρατιωτικό που ήταν πίσω από όλες τις αγορές του αιώνα, υπήρχε η πρόβλεψη για συντήρηση 12ετίας (της πιο μεγάλης) εξαιτίας της μακράς καθήλωσης και της διασποράς των ανταλλακτικών. Αυτή η συντήρηση είναι που κοστίζει 7.100.000 ευρώ, τα οποία κατά τη Namsa είναι μη καταβεβλημένη αποζημίωση για παροχή αποζημίωσης.

Στα αξιοσημείωτα είναι ότι καμία προηγούμενη πυροσβεστική ηγεσία δεν αναγνώρισε τη έξτρα εργασία, καθώς όπως διαχρονικά υποστηρίχτηκε, η υποχρέωση για συντήρηση 12ετίας εμπεριέχεται στο αρχικό κοντράτο και ως εκ τούτου η απαίτηση της Namsa κρίθηκε ως αβάσιμη και συνεπώς αστήρικτη. 

Σ'αυτά τα 7,1 εκατομμύρια ευρώ αθροίζονται άλλες 800.000 ευρώ από φετινές αναγνωρισμένες υποχρεώσεις, που θα καταβληθούν κανονικά.

Η υπόθεση όπως αντιλαμβάνεται εύκολα παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον, αφενός επειδή θα επιχειρηθεί η ενοποίηση των υπηρεσιών εναερίων μέσων ΕΛ.ΑΣ, και Π.Σ., αφετέρου καθώς για μια ακόμα φορά, οι σκοτεινές σκιές και τα γκρίζα πρόσωπα εξωϋπηρεσιακών παραγόντων με αμφίβολη ποιότητα και συγκρότηση αλλά και συγκεκριμένης πάντοτε μερίδας των ΜΜΕ, επηρεάζουν τις εξελίξεις στην πυροσβεστική.
.