Πρώτο κουδούνι με πυρά κατά Φίλη

Εναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, χθες, με λιγότερα κενά στα σχολεία, ωστόσο η κυβέρνηση δέχεται έντονη κριτική για πλασματική ομαλότητα στη δημόσια εκπαίδευση.
Την επικοινωνιακή φιέστα της κυβέρνησης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς αποδομούν τα ποιοτικά στοιχεία που παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί. Η ηγεσία του
υπουργείου Παιδείας κατάφερε το πρώτο κουδούνι να χτυπήσει στη συντριπτική πλειονότητα των σχολείων της χώρας. Ωστόσο, το «άριστα» που φέρεται να έδωσε στον κ. Φίλη ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, αποδεικνύεται επιφανειακή, πρόχειρη αξιολόγηση για έναν εύκολο στόχο μετά το περυσινό ναυάγιο των Αριστείδη Μπαλτά και Τάσου Κουράκη, τότε όταν την ημέρα του αγιασμού υπήρξαν χιλιάδες κενά στα σχολεία, ενώ 272 ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά παρέμειναν κλειστά. Ωστόσο, φέτος οι αριθμοί δείχνουν ότι το... λούστρο της επικοινωνιακής βιτρίνας του υπουργείου Παιδείας έχει δόση αλχημείας. Ενδεικτικό είναι ότι εκπαιδευτικοί και συνδικαλιστικές παρατάξεις κατηγορούν τον κ. Φίλη ότι τα μέτρα που έλαβε για να καλύψει τα κενά οδηγούν σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Η ΔΟΕ έχει εξαγγείλει κινητοποιήσεις, με αρχή την αυριανή 24ωρη απεργία, ενώ χθες η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων του υπουργείου Παιδείας απήργησε διαμαρτυρόμενη για τη συνέχιση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στην κεντρική υπηρεσία, μέσα από ένα έωλο αδιαφανές σύστημα επιλογής, με τον αριθμό των αποσπάσεων να παραμένει ίδιος με τις προηγούμενες χρονιές –περί τις 1.900– παρά τις δεσμεύσεις Φίλη για μείωση έως 30%.

Ειδικότερα, το «άριστα» έχει την ίδια ρίζα με τη λέξη «αριστερά» σχολίασε χθες στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, αφήνοντας βολές για όσους επέκριναν –για τα της «αριστείας και της ρετσινιάς»– τον προκάτοχό του Αριστείδη Μπαλτά. Ωστόσο, η πρώτη εύλογη κριτική στον κ. Φίλη ήλθε από το αριστερό ΚΚΕ, η συνδικαλιστική οργάνωση του οποίου (ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών) ρώτησε: «Πώς γίνεται να μην υπάρχουν κενά όταν μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί λιγότεροι από 8.000 αναπληρωτές ενώ πέρυσι προσλήφθηκαν συνολικά 23.000 αναπληρωτές, με 3.000 κενά να μένουν ακάλυπτα και περίπου 1.000 εκπαιδευτικούς να συνταξιοδοτούνται μέσα στο καλοκαίρι;». Εως τώρα, το υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει σε 7.340 προσλήψεις εκπαιδευτικών και στις δύο βαθμίδες, και αναμένονται άμεσα ακόμη 2.000 προσλήψεις, αφού κατά πληροφορίες το ΑΣΕΠ θα ολοκληρώσει σήμερα την εξέταση των ενστάσεων. Ωστόσο υπάρχει ακόμη μεγάλος δρόμος να διανυθεί με προσλήψεις σε σχολεία Ειδικής Αγωγής, Επαγγελματικά Λύκεια αλλά και σε βασικές ειδικότητες στα σχολεία γενικής παιδείας. Ενδεικτικά στην Ανατολική Αττική (π.χ. Παλλήνη, Κερατέα, Αγιος Στέφανος) εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν 31 τάξεις χωρίς εκπαιδευτικούς. Από την άλλη, από τα δημοτικά σχολεία του νομού Ηρακλείου Κρήτης απουσιάζουν 379 εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού.

Την ίδια στιγμή, η ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών αναφέρει ότι «η νέα σχολική χρονιά αρχίζει με τις χειρότερες δυνατές συνθήκες. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τα τεράστια κενά και την τραγική έλλειψη πιστώσεων, ο υπουργός προχώρησε σε σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Συγκεκριμένα, προχώρησε στη μείωση του ωρολογίου προγράμματος στα γυμνάσια, κατήργησε τη μείωση των ωρών διδασκαλίας για τους υπευθύνους εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικής, όρισε ασφυκτικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ομάδων προσανατολισμού στα λύκεια, έπληξε την τεχνική εκπαίδευση με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα δημιουργώντας τεχνητές υπεραριθμίες, επέβαλε ασφυκτικούς περιορισμούς στα ολιγομελή τμήματα αδιαφορώντας για τις τοπικές συνθήκες, εισάγει με προχειρότητα την “Τρίτη Ανάθεση” μαθημάτων σε άλλες ειδικότητες».

Φυσικοί, βιολόγοι, φιλόλογοι παίρνουν σειρά δίπλα σε όσους βάλλουν κατά του υπουργείου Παιδείας και μιλούν για «δημαγωγική εκπαιδευτική πολιτική». Ενδεικτικά, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών ανέφερε ότι «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επιμένει να παρουσιάζει μια πλασματική ομαλότητα στη δημόσια εκπαίδευση, αδιαφορώντας για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να υπάρχουν. Κάνει ένα καθαρά επικοινωνιακό παιχνίδι, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς».



Απόστολος Λακασάς
Καθημερινή
.