Τέλος στους κινητήρες ντίζελ;


Ελάχιστα μόλις χρόνια μετά τη δυνατότητα να κυκλοφορούν στην Αθήνα τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ, οι εκτιμήσεις που φτάνουν από το εξωτερικό είναι ότι οι εν λόγω κινητήρες οδεύουν προς εξαφάνιση στην Ευρώπη!

Το Reuters, επικαλούμενο εσωτερική έκθεση της Renault, επισημαίνει ότι υπάρχει πιθανότητα οι κινητήρες ντίζελ να εξαφανιστούν από τα περισσότερα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του πρακτορείου, το οποίο επικαλείται πηγές της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το κόστος για την κατασκευή κινητήρων ντίζελ που θα ανταποκρίνονται στα αυστηρότερα όρια εκπομπής καυσαερίων καθίσταται απαγορευτικό για τους κατασκευαστές.

Σε σύσκεψη του περασμένου Ιουλίου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Thierry Bollore ανέφερε ότι οι επενδυτικές προοπτικές για τη συγκεκριμένη τεχνολογία έχουν επιδεινωθεί σημαντικά.
«Τα αυστηρότερα στάνταρ και οι μέθοδοι δοκιμών θα αυξήσουν τα τεχνολογικά κόστη σε σημείο που τελικά το ντίζελ θα τεθεί νομοτελειακά εκτός αγοράς», φέρεται να είπε κλείνοντας την ομιλία του.

Αμέσως μετά το σκάνδαλο χειραγώγησης των ελέγχων για τις εκπομπές ρύπων από την Volkswagen, το γνωστό «dieselgate», η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία προσπάθησε να υπερασπιστεί τη βιωσιμότητα της επένδυσης της σε τεχνολογία ντίζελ.

Από την άλλη, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Die Welt, η Volkswagen μπορεί να αντιμετωπίσει ακόμη και το ενδεχόμενο χρεοκοπίας, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να κινηθεί εναντίον της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσω του συντονισμού της δράσης των ευρωπαϊκών ενώσεων καταναλωτών και των αρχών προστασίας του καταναλωτή.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η επίτροπος, αρμόδια για την προστασία των καταναλωτών, Βέρα Γιούροβα, δήλωσε ότι η εταιρεία «παραβίασε τους νόμους για την προστασία του καταναλωτή στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.», προσθέτοντας ότι η Επιτροπή «θεωρεί απαραίτητο να λάβει μέτρα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο».

Σύμφωνα με την Γιούροβα, οι ενώσεις καταναλωτών και οι εθνικές αρχές στην Ε.Ε. καταγγέλλουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ότι η Volkswagen δεν έχει παράσχει επαρκή πληροφόρηση στους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντέδρασε άμεσα στις αιτιάσεις της Ευρωπαίας επιτρόπου, αρνούμενη τις κατηγορίες, οι οποίες κατά τη γνώμη της «στερούνται βάσης».

Ωστόσο, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ και άλλες χώρες, όπου διαπιστώθηκε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παραβίαζε με ηλεκτρονική συσκευή τα όρια εκπομπής ρύπων στα ντιζελοκίνητα οχήματά της και λήφθησαν άμεσα μέτρα κατά της εταιρείας, στην Ευρώπη υπήρξε καθυστέρηση από πλευράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ζητούσε εθελοντικά από την επιχείρηση να αποζημιώσει τους καταναλωτές.


Πηγή: topontiki.gr, bankingnews.gr