Τι φταίει και δεν «χάνουμε» το λίπος της κοιλιάς;


Το περιττό κοιλιακό λίπος, ιδιαίτερα εκείνο που βρίσκεται βαθιά και περιβάλλει τα όργανά σας, εκτός από αισθητικούς λόγους, είναι και ένας προγνωστικός δείκτης καρδιακής νόσου, διαβήτη τύπου 2, αντίστασης στην ινσουλίνη και ορισμένων μορφών καρκίνου.

Τι μπορεί να φταίει, όμως, και παρόλο που ακολουθούμε μία σωστή διατροφή και γυμναζόμαστε, αυτό παραμένει εκεί;

Όσο μεγαλώνουμε ηλικιακά, τόσο πιο δύσκολο είναι να χάσουμε το λίπος στην κοιλιά

Καθώς μεγαλώνουμε, ο μεταβολικός μας ρυθμός πέφτει. Αυτό σημαίνει ότι καίμε λιγότερες θερμίδες συγκριτικά με παλιότερα και έτσι ο οργανισμός μας «αναγκάζεται» να αποθηκεύσει περισσότερες θερμίδες με τη μορφή λιπώδους ιστού.

Δεν ακολουθούμε ποικιλία ασκήσεων στο γυμναστήριο

Οι ασκήσεις που εστιάζουν στην αύξηση του καρδιακού ρυθμού (διάδρομος, ποδήλατο κλπ) δεν αρκούν από μόνες τους για να μειώθει η περιφέρεια στη μέση μας. Θα πρέπει να κάνουμε έναν συνδυασμό αυτών των καρδιαγγειακών ασκήσεων με ασκήσεις με βάρη. Οι μυς καίνε περισσότερες θερμίδες από το λίπος (ακόμα και σε κατάσταση ηρεμίας) και, ως εκ τούτου, μπορούμε φυσικά να κάψουμε περισσότερες θερμίδες όλη την ημέρα, αν έχουμε περισσότερη μυϊκή μάζα.

Καταναλώνουμε το λάθος είδος λιπαρών ουσιών

Το σώμα δεν αντιδρά σε όλα τα λίπη με τον ίδιο τρόπο. Έρευνα συσχετίζει την υψηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών (αυτά που περιέχονται στο κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα) με την αύξηση του κοιλιακού λίπους. Από την άλλη πλευρά, τα μονοακόρεστα λιπαρά (αυτά που περιέχονται στο ελαιόλαδο, στο αβοκάντο κλπ) και συγκεκριμένοι τύποι πολυακόρεστων λιπαρών (κυρίως τα ω-3 λιπαρά οξέα, που υπάρχουν σε ξηρούς καρπούς και λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός) έχουν αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις στο σώμα και, εφόσον καταναλώνονται με μέτρο, μπορούν να ωφελήσουν το σώμα μας.

Έχουμε αυξημένο στρες

Οι καθημερινοί στρεσογόνοι παράγοντες (εργασιακά, οικονομικά, οικογενειακά προβλήματα κλπ) κάνουν την προσπάθειά μας να χάσουμε κοιλιακό λίπος πιο δύσκολη. Και όχι μόνο, επειδή σε καταστάσεις αυξημένου στρες επιλέγουμε συχνότερα τροφές με πολλά λιπαρά, αλλά και επειδή αυξάνεται η «ορμόνη του στρες» στον οργανισμό, η κορτιζόλη, η οποία έχει συνδεθεί επιστημονικά με μεγαλύτερη ποσότητα κοιλιακού λίπους.


Πηγή: iatropedia.gr