Οι νεαροί ή οι ηλικιωμένοι είναι οι χειρότεροι οδηγοί;


Παρόλο που οι περισσότεροι έχουμε την πεποίθηση ότι οι χειρότεροι οδηγοί είναι οι ηλικιωμένοι, μία νέα μελέτη υποστηρίζει ότι οι χειρότεροι οδηγοί είναι τελικά οι νεαροί άνδρες ηλικίας έως 21 ετών.

Τα τροχαία στα οποία εμπλέκονται οι νεαροί άνδρες είναι τρεις με τέσσερις φορές περισσότερα από εκείνα στα οποία εμπλέκονται άτομα ηλικίας άνω των 70 ετών, σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία βασίστηκε σε ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων στη Βρετανία.

Η μελέτη έδειξε ακόμα ότι οι ηλικιωμένοι κάνουν τα περισσότερα λάθη στην οδήγηση όταν αισθάνονται πίεση από τους άλλους χρήστες των δρόμων, ενώ τα συνηθέστερα λάθη γίνονται στις δεξιές στροφές και στα προσπεράσματα.

Όσον αφορά την ηλικιακή ομάδα με τα λιγότερα τροχαία, αυτή είναι τα άτομα ηλικίας 40-49 ετών, είπαν οι ερευνητές στο βρετανικό Φεστιβάλ Επιστήμης (BSF).

Η επικίνδυνη οδήγηση δεν είναι θέμα ηλικίας και σίγουρα όχι της τρίτης ηλικίας επισήμανε ο δρ Τσαρλς Μάσελγουαϊτ, αναπληρωτής καθηγητής Γεροντολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σουόνσι. Επιπλέον υποστήριξε ότι αν και οι ηλικιωμένοι έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε τροχαίο απ’ ό,τι οι 40άρηδες, έχουν πολύ λιγότερες από τους νεαρούς οδηγούς. «Και παρότι τα τροχαία είναι αυξημένα μετά τα 75 έτη στους οδηγούς που είναι σωματικά αδύναμοι και πάλι είναι λιγότερα».

Ο δρ Μάσελγουαϊτ πρόσθεσε ότι νέοι και ηλικιωμένοι εμπλέκονται σε διαφορετικά είδη τροχαίων. Έτσι, ενώ οι νεαροί άνδρες είναι πιθανότερο να προκαλέσουν πολύ σοβαρά ατυχήματα επειδή τρέχουν και χάνουν τον έλεγχο του οχήματός τους, οι ηλικιωμένοι συνήθως έχουν λιγότερα σοβαρά ατυχήματα.

Ειδικά οι ηλικιωμένες γυναίκες έχουν αυξημένες πιθανότητες να προκαλέσουν μικροατυχήματα όταν κάνουν μανούβρες σε στενούς χώρους, ενώ ανεξαρτήτως φύλου τα άτομα της τρίτης ηλικίας είναι πιθανότερο να τρακάρουν με άλλους ηλικιωμένους, γεγονός που υποδηλώνει ότι κάνουν παρόμοια λάθη.

Ο δρ Μάσελγουαϊτ εκτίμησε ότι οι ηλικιωμένοι δεν κάνουν πολλά σοβαρά τροχαία επειδή προσπαθούν να αντισταθμίσουν την έκπτωση των σωματικών δυνάμεών τους οδηγώντας πιο αργά, αφήνοντας μεγαλύτερη απόσταση από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, αποφεύγοντας την οδήγηση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και οδηγώντας σε ώρες που δεν έχει πολλή κίνηση στους δρόμους.

Η οδήγηση στην τρίτη ηλικία απασχολεί ολοένα περισσότερο τους ειδικούς λόγω της παγκόσμιας γήρανσης του πληθυσμού και της συνεχούς παράτασης του εργασιακού βίου, και πολλοί είναι αυτοί που ζητούν να περιοριστεί δραστικά.

Ωστόσο σε χώρες όπως η Αυστραλία και η Δανία, στις οποίες τέθηκαν τέτοιοι περιορισμοί, τα τροχαία δεν μειώθηκαν, υποστήριξε ο δρ Μάσελγουαϊτ.


Πηγή: ygeia.tanea.gr