Αϋπνία: Πως θα την καταπολεμήσετε;


Η αϋπνία είναι μία συνήθης διαταραχή του ύπνου κατά την οποία το άτομο δυσκολεύεται να κοιμηθεί ή και να παραμείνει σε κατάσταση ύπνου, η οποία μπορεί να είναι παροδική ή επαναλαμβανόμενη.

Τα άτομα που πάσχουν από αϋπνία αισθάνονται κουρασμένοι με αρνητικό αντίκτυπο στην καθημερινότητά τους, καθώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ζωής τους.

Ο Αμερικανός ειδικός ύπνου Shawn Stevenson τονίζει τώρα ότι η απουσία ρούχων στο κρεβάτι καταπολεμά και την αϋπνία και μας κάνει να έχουμε πιο ποιοτικό ύπνο. Έχοντας βοηθήσει περισσότερους από 3 χιλιάδες ανθρώπους στις Ηνωμένες Πολιτείες να ξεπεράσουν το πρόβλημα αϋπνίας που είχαν δίνει 7 συμβουλές για να έχουμε καλύτερο ύπνο.

1. Βάλτε το γραφείο σας δίπλα στο παράθυρο
Το άπλετο φυσικό φως βοηθά τον υποθάλαμο του εγκεφάλου να δουλεύει καλύτερα. Είναι το μέρος του εγκεφάλου που ρυθμίζει όλες τις ορμόνες κα επηρεάζει φυσικά και τον ύπνο μας.

2. Προσοχή στον καφέ
Βρείτε ποια είναι η δική σας κατάλληλη ώρα για καφέ. Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ώρες στις οποίες τον επηρεάζει η καφεΐνη. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Clinical Sleep Medicine το 2013 ορισμένους η καφεΐνη τους βοηθά να κοιμηθούν.

3. Η ώρα του ύπνου
Ανακαλύψτε ποια είναι η ιδανική ώρα ύπνου για εσάς σύμφωνα με το βιολογικό σας ρολόι. Οι επιστήμονες συνιστούν να μην κοιμόμαστε πριν τις δέκα και όχι αργότερα από τις 2 το πρωί επειδή τότε ο ύπνος μας θα είναι ασταθής.

4. Έξω οι οθόνες από το δωμάτιο
Κλείστε τις οθόνες από τηλεοράσεις, tablets, κινητά και υπολογιστές που βρίσκονται στο δωμάτιο σας. Το φως μπορεί να σας χαλάσει τον ύπνο αφού επηρεάζει το βιολογικό ρολόι.

5. Να σηκώνεστε όσο πιο νωρίς μπορείτε
Έτσι, θα φτιάξετε το βιολογικό σας ρολόι και το βράδυ θα είστε πιο έτοιμοι να κοιμηθείτε τις ώρες που πρέπει.

6. Βρείτε το κατάλληλο μαξιλάρι
Το μαξιλάρι είναι κλειδί για τον σωστό ύπνο. Αν δεν βολευόμαστε ή εάν δεν είναι κατάλληλο για τον αυχένα μας μπορεί να προκαλέσει ενοχλήσεις που δεν μας αφήνουν να κοιμηθούμε.

7. Βάλτε μικρά φυτά στο σπίτι
Έχουμε ακούσει πως δεν κάνουν τα φυτά στα υπνοδωμάτια. Μια, δυο γλάστρες όμως μέσα στο σπίτι μπορεί να καλυτερεύσουν την ατμόσφαιρα του χώρου και να βελτιώσουν έτσι τον ύπνο μας.


Πηγή: healthview.gr