Τρώω λίγο για να «κλείσει» το στομάχι μου. Μύθος ή πραγματικότητα;


Όλοι μας κάποια στιγμή στη ζωή μας έχουμε πιστέψει πως τρώγοντας λιγότερο φαγητό, θα «κλείσει» το στομάχι μας και έτσι θα πεινάμε λιγότερο.

Πόση αλήθεια κρύβεται σε αυτό; Είναι πράγματι το στομάχι μας τόσο «ελαστικό» και ευπροσάρμοστο ώστε να ανταποκρίνεται στις ποσότητες φαγητού που καταναλώνουμε;

Εάν είναι δυνατό να συρρικνώσουμε το στομάχι μας, αυτό σημαίνει θεωρητικά ότι θα μειωθεί η χωρητικότητά του, επομένως δεν θα πεινάμε τόσο συχνά, θα χορταίνουμε πιο εύκολα και θα είναι πιο εύκολο να χάσουμε βάρος.

Είναι όντως εφικτό να «κλείσει» το στομάχι, όμως για να επιτευχθεί αυτό η ποσότητα της τροφής που καταναλώνεται πρέπει να είναι ελάχιστη. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition, οι παχύσαρκοι ασθενείς που συμμετείχαν σε σχετική δοκιμή κατάφεραν να μειώσουν το μέγεθος του στομάχου τους κατά 27% σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων τρώγοντας μόλις 600 θερμίδες την ημέρα.

Παράλληλα, η συρρίκνωση του στομάχου δεν συνεπάγεται απαραιτήτως λιγότερη πείνα. Τα επίπεδα των χημικών ουσιών που ελέγχουν την πείνα, όπως η λεπτίνη και η γκρελίνη, στην πραγματικότητα αυξάνονται όταν ο οργανισμός στερείται το φαγητό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσο μικραίνει το στομάχι, τόσο εντείνονται η πείνα και οι λιγούρες.

Τέλος, τα αποτελέσματα μιας αυστηρής δίαιτας σχεδόν ποτέ δεν είναι μόνιμα. Προτιμήστε λοιπόν να «δαμάσετε» την πείνα σας καταναλώνοντας επαρκή ποσότητα φυτικών ινών και πρωτεϊνών, παρά να κάνετε στερητικές δίαιτες που σας χαλάνε τη διάθεση.


ΠΗΓΗ: newslight.gr