Διατροφή μετά τα 40: Τι πρέπει να τρώμε για να μην πάρουμε βάρος


Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός ισούται με την ποσότητα των θερμίδων που χρειάζεται καθημερινά το σώμα για να ανταπεξέλθει στις συνηθισμένες κινήσεις, αλλά και για να συντηρηθεί ο οργανισμός (δηλαδή για να λειτουργήσουν καθημερινά οι πνεύμονες, η καρδιά, τα αγγεία, τα νεφρά, το ήπαρ κλπ.).

Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός μειώνεται με τα χρόνια, κυρίως επειδή χάνουμε μυϊκή μάζα μεγαλώνοντας, αλλά και επειδή ασκούμαστε λιγότερο (περίπου κατά 300 θερμίδες ανά δεκαετία).
Οι παρακάτω τροφές μπορούν να μας βοηθήσουν να εξισορροπήσουμε τη διατροφή μας και απομακρύνουν τον κίνδυνο πρόσληψης βάρους καθώς μεγαλώνουμε.

Πιπεριές
Η βιταμίνη C αποτελεί σημαντικό σύμμαχο στην προσπάθεια απώλειας βάρους και μία μεγάλη πιπεριά περιέχει διπλάσια δόση από αυτή που καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού.

Τσίλι σε σκόνη
Η καψαϊκίνη που περιέχουν οι καυτερές πιπεριές και το προϊόν τους που είναι το τσίλι, βοηθά στην καύση του λίπους που συγκεντρώνεται στην περιοχή της κοιλιάς. Μελέτη του 2009 έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν συστηματικά τσίλι, έχασαν πέντε φορές περισσότερο λίπος από εκείνους που δεν το έκαναν.

Γκρέιπφρουτ
Μελέτη του Πανεπιστημίου της Αριζόνα έδειξε ότι όσοι εθελοντές έτρωγαν μισό γκρέιπφρουτ πριν από κάθε γεύμα, μείωσαν την περιφέρεια της μέσης. Γενικά, η όξινη δράση τροφίμων όπως το γκρέιπφρουτ, το λεμόνι και ο ανανάς πιστεύεται ότι συμβάλλει στη λιποδιάλυση.

Φιστίκια
Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνες, καλά λιπαρά και φυτικές ίνες τα καθιστούν υγιεινή επιλογή που μπορεί να μας βοηθήσει στο αδυνάτισμα.

Μαρούλι
Αν καταναλώνουμε συστηματικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μειώνουμε κατά 10% την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων. Δύο φλιτζάνια μαρούλι μας παρέχουν πάνω από τη μισή ποσότητα βιταμίνης Α που χρειάζεστε, καθώς και όλη τη βιταμίνη Κ, που είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών μας.

Πεπόνι
Ικανοποιεί την επιθυμία μας για γλυκό και έχει μόλις 45 θερμίδες η φέτα.

Σολομός σε κονσέρβα
Η αφομοίωση των πρωτεϊνών απαιτεί την καύση περισσότερων θερμίδων και έτσι αισθανόμαστε πλήρεις για μεγαλύτερο διάστημα.

Μαύρη σοκολάτα
Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η κατανάλωση μικρής ποσότητας μαύρης σοκολάτας ξεγελάει την επιθυμία μας για γλυκό και μας βοηθά να τρώμε λιγότερο.


Πηγή: onmed.gr