Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Το Suzuki Swift είναι ο «Ήρωας του Nurburgring»

Ένα τρίθυρο Suzuki Swift Sport κατάφερε να γράψει στο κοντέρ του 59000 χλμ. τρέχοντας μέσα στην πίστα του Nurburgring στη Γερμανία, χωρίς την παραμικρή ζημιά. Το συγκεκριμένο Swift
Sport αποτελεί μέλος του στόλου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων (Rent4Ring) για οδήγηση στην διάσημη πίστα και τα 2 τελευταία χρόνια έγραψε δεκάδες χιλιάδες σκληρά χιλιόμετρα, με τον κινητήρα του να στροφάρει συνέχεια στο κόκκινο, ζητώντας μόνο να του αλλάζουν τα «αναλώσιμα».
Η Rent4Ring διαθέτει ένα στόλο από τρίθυρα Swift Sport «στημένα» για αγωνιστική χρήση, τα οποία διατίθενται για ενοικίαση σε «εραστές» της γρήγορης οδήγησης που θέλουν να νοιώσουν την εμπειρία του στριψίματος στην πιο δύσκολη και επικίνδυνη πίστα του κόσμου.
Τα στατιστικά του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακά: Το κοντέρ του Swift Sport έγραψε 59000 χλμ. στην πίστα όπου κάθε γύρος είναι 20,8 χλμ. Έκανε δηλαδή 2830 γύρους μέσα σε 600 ώρες αγωνιστικής οδήγησης, που αντιστοιχούν σαν να έχει συμμετάσχει σε 25(!) 24ωρους αγώνες αντοχής!

Στη θέση του οδηγού κάθισαν συνολικά 457 διαφορετικοί οδηγοί που βίωσαν την αδρεναλίνη τους να ξεχειλίζει οδηγώντας στο Nurburgring. Ωστόσο, άλλοι το οδήγησαν «σβέλτα» και άλλοι το κακοποίησαν. Ο 16βάλβιδος κινητήρας 1600 κυβικών έφθασε να δουλέψει στις 8761 σ.α.λ. ενώ οι αλλαγές ταχυτήτων ξεπέρασαν τις 168000.

Μετά από 2 χρόνια ανελέητης οδήγησης 2800 γύρων μέσα στη διάσημη πίστα δεν έβγαλε βλάβες και συνεχίζει ακάθεκτο !


Σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, τα σέρβις και τα ανταλλακτικά, το Swift Sport κατανάλωσε 8400 λίτρα σούπερ-αμόλυβδης βενζίνης, τα οποία αντιστοιχούν σε μέση κατανάλωση 14 λίτρων κάθε 100 χλμ. με το πεντάλ γκαζιού συνεχώς στο πάτωμα. Στις περιοδικές αλλαγές λιπαντικού χρησιμοποιήθηκαν 55 λίτρα συνθετικού λαδιού, ενώ έγιναν μόλις 2 αλλαγές βαλβολίνης στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Όσον αφορά στα φρένα, αλλάχθηκαν 27 σετ τακάκια στα μπροστινά δισκόφρενα και 10 στα πίσω. Επίσης τα υγρά φρένων αντικαταστάθηκαν 3 φορές. Μέχρι να γράψει 59000 χλμ. στην πίστα το Swift Sport έλιωσε 14 τετράδες ημισλίκ ελαστικών.     
Τα μόνα ανταλλακτικά που χρειάστηκαν στα 2 χρόνια ήταν ένα γνήσιο σετ συμπλέκτη, ένα δυναμό, καινούργια μπαταρία, ένα ρουλεμάν τροχού μπροστά αριστερά και υαλοκαθαριστήρες μπρος-πίσω.

Ο κινητήρας του Swift Sport δεν παρουσίασε την παραμικρή δυσλειτουργία και κανείς από τους ενοικιαστές-οδηγούς του δεν το τράκαρε στα 2 χρόνια που ήταν ενοικιαζόμενο για την πίστα. Και ενώ η επικρατούσα αντίληψη είναι ότι ένα αυτοκίνητο μετατρέπεται σε «σακαράκα» όταν έχει διανύσει 1000 γύρους στο Nurburgring, το Suzuki Swift έχει ήδη διανύσει 2800 γύρους μέσα σε 2 χρόνια και συνεχίζει ακάθεκτο!
Αφού «υπηρέτησε» επί 2 χρόνια στον στόλο των ενοικιαζόμενων για αγωνιστική χρήση, μεταπωλήθηκε σε έναν από τους ενοικιαστές του και πλέον χρησιμοποιείται ως αυτοκίνητο ασφαλείας σε track-days στο Nurburgring.
Το πρώτο Swift Sport κυκλοφόρησε το 2009 με 128 ίππους και 5 ταχύτητες, ενώ το 2012 απέκτησε 136 ίππους με αλλαγή χαρτογράφησης και 6αρι σασμάν. Ο κινητήρας Μ16Α2 είναι σύμφωνα με τη Suzuki ότι πλησιέστερο σε κινητήρα μοτοσικλέτας. Στην Ευρώπη και την Αμερική έχει αποκτήσει το παρατσούκλι «Pocket Rocket»!
Παρόλα αυτά προβλέπεται η αντικατάσταση του «αλεξίσφαιρου» ατμοσφαιρικού κινητήρα με έναν υπερτροφοδοτούμενο 1400 κυβικών, οποίος θα αναλάβει και την κίνηση του νέου Vitara. Σήμερα ωστόσο, το Swift Sport διατίθεται κατόπιν παραγγελίας με φουλ εξοπλισμό στις 14000 ευρώ, στα 2/3 της τιμής που κοστίζουν οι υπερτροφοδοτούμενοι ανταγωνιστές του Ford Fiesta ST και Opel Corsa OPC, οι οποίοι λόγω τουρμπίνας δεν δύνανται να προσδοκούν ανάλογης μακροζωίας…

Του Αντώνη Μανιώτη


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια