Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Agusta Bell, 37 χρόνια υπηρεσίας

Το ελικόπτερο που συνετρίβη ανήκε στον τύπο Agusta Bell 212ASW/EW και κατά κανόνα, όπως και χθες, το πλήρωμά του αποτελείται από τρία άτομα. Μετά τη
χθεσινή συντριβή, στο Πολεμικό Ναυτικό απομένουν επιχειρησιακώς ενεργά επτά ελικόπτερα αυτού του τύπου. Τα Agusta Bell, όταν δεν συμμετέχουν σε επιχειρήσεις ως οργανικά ελικόπτερα, σταθμεύουν στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικών (ΔΕΝ) στο Κοτρώνι του Μαραθώνα. Τα κατασκευασμένα από ομώνυμο ιταλοαμερικανικό κονσόρτσιουμ ελικόπτερα βρίσκονται στην υπηρεσία του Π.Ν. από το 1979 και είναι από τα παλαιότερα πτητικά μέσα του στόλου. Η αποστολή για την οποία κατασκευάστηκαν εξαρχής τα Agusta Bell 212 είναι η ανθυποβρυχιακή δράση (φέρει δύο τορπίλες), η προσβολή στόχων επιφανείας αλλά και η επιτήρηση.

Επίσης, αποτελεί επικουρικό μέσο σε χερσαίες ή και θαλάσσιες επιχειρήσεις ανδρών των Ειδικών Δυνάμεων, καθώς μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 14 άτομα. Ωστόσο, οι αυξημένες ανάγκες για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης (SAR) στο Αιγαίο έχουν πρακτικά αλλοιώσει τον ρόλο των Agusta, καθιστώντας τα πολύτιμα και σε αυτή την αποστολή. Σε αυτό τον τύπο ανήκε και το ελικόπτερο που συνετρίβη πριν από 20 χρόνια στα Ιμια. Στρατιωτικές πηγές αναφέρουν ότι η έρευνα της Επιτροπής Διερεύνησης των αιτίων του δυστυχήματος θα δείξει τι οδήγησε στη συντριβή του ελικοπτέρου. Τονίζεται ότι, παρά τα 37 χρόνια που έχουν στην υπηρεσία του Π.Ν., τα Agusta Bell συντηρούνται κατά τα πρότυπα του κατασκευαστή. Η συντήρηση, προσθέτουν, γίνεται πάντα έπειτα από συγκεκριμένες, συνεχόμενες ώρες πτήσης, ενώ όταν υπάρχει υπόνοια για κάποια βλάβη, τα ελικόπτερα καθηλώνονται. Τον ρόλο των Agusta Bell στις επιχειρήσεις του Π.Ν. συμπληρώνουν τα αμερικανικής κατασκευής Σικόρσκι και Sea Hawk.


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια