Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Η κλήση της Τροχαίας στο αστυνομικό όχημα άνοιξε θέμα δημόσιας συζήτησης, Ποσοτική ή ποιοτική αστυνόμευση;

Το έναυσμα του προβληματισμού δόθηκε από το Νίκο Καραδήμα και το bloko.gr ( ΕΔΩ ), αναφορικά με την κλήση της Τροχαίας σε υπηρεσιακό όχημα της ΕΛ.ΑΣ. το
πλήρωμα του οποίου έκανε μεταγωγή στα δικαστήρια.

Ο κ. Φωτεινός Παγιαύλας πιάνει το μίτο από εκεί που αφέθηκε και προεκτείνει τον προβληματισμό, με μια δική μας ένσταση. Οι κλήσεις για παραβάσεις, κάποτε θα πρέπει ν' απ[οκτήσουν εκτός από ποσοτικό και ποιοτικό χαρακτήρα. Δηλαδή δεν πάω κάθε ημέρα στην Ευελπίδων που γνωρίζω ότι σε μισή ώρα θα "καθελκύσω" τη συμβατική αριθμητθκή υποχρεωση επιβολής προστίμων, αλλά διαλέγω κι επιλέγω σημεία της πόλης, που η στάθμευση συνιστά ακινητοποίηση λεωφορείων και πρόβλημα στην ομαλή ροή.

Ακολουθεί το κείμενο του τροχόνομου κ. Παγιαύλα που αναρτήθηκε χθες στο facebook.

Διαπιστώνω ότι γίνεται μια δημόσια συζήτηση για τις παράνομες σταθμεύσεις γενικά και ειδικά για τα συμβατικά υπηρεσιακά οχήματα. Καταθέτω τις γνώσεις μου.
Τι λέει η θεωρία περί παράνομων σταθμεύσεων:
- Σύμφωνα με τον ΚΟΚ όπου απαγορεύεται η στάθμευση εμείς οι τροχονόμοι υποχρεούμαστε να βεβαιώσουμε την ανάλογη παράβαση, ανεξαρτήτως οχήματος. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι εξαιρείται της βεβαίωσης κάποιο όχημα.
- Επίσης, ο παραβάτης που έχει δεχθεί κλίση εάν έχει αντιρρήσεις μπορεί να εμφανιστεί στον διοικητή ή στον διευθυντή της υπηρεσίας του αστυνομικού που βεβαίωσε τη παράβαση κι αν κριθούν βάσιμες οι αντιρρήσεις, τότε η κλίση ακυρώνεται. Οπότε, εμείς πρέπει να βεβαιώσουμε παράβαση για όλα τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα, χωρίς να έχουμε αρμοδιότητα να κρίνουμε εάν υπάρχει εύλογη αιτία που να δικαιολογεί την παράνομη στάθμευση.

Τι γίνεται στην πράξη:
- Δεν είναι δυνατό να βεβαιώσουμε στο κέντρο της Αθήνας και τις 35000 παράνομες σταθμεύσεις. Θα βεβαιώσουμε αυτές που κρίνουμε ότι ενοχλούν περισσότερο και αυτές που οι πολίτες ενοχλούνται και έχουν καλέσει "την αστυνομία".
- Δεν θα βεβαιώσουμε κλίση για παράνομη στάθμευση σε:
• οχήματα έκτακτης ανάγκης (περιπολικά, ασθενοφόρα κτλ) που έχουν δεχθεί σήμα
• τρακαρισμένα οχήματα ή οχήματα που έχουν δεχθεί βλάβη
• οχήματα επισήμων προσώπων, όταν λαμβάβονται μέτρα τάξης και τροχαίας για το πρόσωπο αυτό.

Ο λόγος είναι ότι σε αυτές τις περιπτώσεις εάν βεβαιώσουμε παράβαση οι αντιρρήσεις που θα υποβάλλουν στον εκάστοτε διοικητή θα κριθούν βάσιμες, γιατί το αγαθό της δημόσιας ασφάλειας και της υγείας θεωρούνται πάνω από το αγαθό της μη εμποδιζόμενης και ασφαλούς διέλευσης πεζών και οχημάτων. Επίσης, δε νομίζω να βρεθεί πολίτης, πεζός ή εποχούμενος, που θα παραπονεθεί γιατί δεν έχει βεβαιωθεί παράβαση σε κάποιο από τα άνωθεν οχήματα, πχ. στο παράνομα σταθμευμένο ασθενοφόρο που δίνει τις πρώτες βοήθειες σε σωριασμένο δικυκλιστή.

Πολλές φορές δημιουργούνται θέματα διότι:
• ο τροχονόμος δεν μπορεί να γνωρίζει εάν είχε σήμα ή όχι το όχημα έκτακτης ανάγκης που έχει σταθμεύσει παράνομα
• ο τροχονόμος δεν μπορεί να γνωρίζει εάν το όχημα έχει πράγματι βλάβη, όπως ισχυρίζεται ο οδηγός του
• ο τροχονόμος μπορεί να μην γνωρίζει ότι ένα όχημα έκτακτης ανάγκης είναι συμβατικό. Προφανώς και δεν έχει κάποια ταμπέλα το όχημα που να γράφει πχ."ασφαλίτικο"
• ο τροχονόμος και να αναγνωρίσει το όχημα έκτακτης ανάγκης που είναι συμβατικό, μερικές φορές θα βεβαιώσει τη παράβαση κανονικά λόγω παραπόνων που θα δεχθεί από οδηγούς και πεζούς και όπως προανέφερα, δεν μπορεί να κάνει αλλιώς απ' τον ΚΟΚ.
Προσωπική εμπειρία: κατά τη διάρκεια βεβαίωσης παράβασης σε όχημα που είχε κλείσει όλο το πεζοδρόμιο, διαπίστωσα πως υπήρχε αναρτημένο σε αυτό κάρτα νεφροπαθούς. Βεβαίωσα κανονικά τη παράβαση, γιατί ήταν μια στάθμευση που προκαλούσε και γιατί δέχθηκα πολλά παράπονα από τους πεζούς. Γνωρίζω ότι ο οδηγός σίγουρα υπέστη μια ταλαιπωρία να μεταβεί το επόμενο πρωί στη τροχαία για να ακυρώσει τη κλίση και ότι θα με "κόσμισε" κανονικά. Αλλά, δεν μπορούσα να πράξω αλλιώς, γιατί ο κόσμος που με έβλεπε θα με έκρινε αρνητικά.

Προσωπική άποψη: να αποφεύγουμε όσο μπορούμε τις παράνομες σταθμεύσεις, τόσο οι μέσοι οδηγοί, τόσο οι οδηγοί οχημάτων που θα μπορέσουν να δικαιολογήσουν μια τέτοια στάθμευση, όπως οι οδηγοί των οχημάτων που ανέφερα παραπάνω. Κι αν είναι αναγκαία η παράνομη στάθμευση, τότε να είναι όσο το δυνατό λιγότερο ζημιογόνα για τους πεζούς και τους υπόλοιπους οδηγούς. Τέλος, να θυμόμαστε ότι η στάθμευση σε ράμπες για ΑμεΑ και στις ειδικές διαβάσεις τυφλών είναι καταδικαστικές για τη κίνηση μιας μεγάλη κατηγορίας συμπολιτών μας. Πλήθος περιπτώσεων εμποδιζόμενων ατόμων ή ατόμων με κινητικές και αισθητηριακές αναπηρίες που μένουν κλεισμένοι στα σπίτια τους λόγω του ότι η Αθήνα είναι από τις λιγότερο φιλικές πόλεις για να κινηθεί κανείς.

  ο κ. Παγιαύλας
.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια